Első élmények

Címkék: kütyü forgalom

2010.02.20. 06:12

Szóval elindultam beszerezni egy-két szükséges holmit, úgymint az a bizonyos átalakítót, szúnyogriasztót, fogkrémet, telefont, meg gondoltam eszek is valamit. Az általam megkérdezett elektronikai bolt természetesen már zárva volt, de gondoltam, van itt elég bazár, majdcsak találok valamit. Öreg hiba!

2 óra bolyongás után találtam egy patikát, ahol vettem szúnyogriasztót, illetve megtudtam merre vannak az elektronikai boltok, vagy inkább bodegák. Nagyon szokatlan itt minden európai szemmel, leginkább kaotikus, de gondolom csak meg kell szokni. Lépten-nyomon árusok, autókölcsönző, motorkölcsönző, ez kb. minden második. Találtam még rengeteg utazásszervezőt, orvost, fogorvost, plasztikai sebészt!, köszörűst, papucsost, buddhista templomot, meg persze kismillió ételárust.

Miközben a hőn áhított műszaki bolt felé tartottam átkeltem egy gyümölcspiac szerű valamin. Hihetetlen dolgok voltak a standokon, a mangót fölismertem aztán annyi, azt hiszem lesz mit kipróbálnom. Az egyik a durián, ami elég bizarrul néz ki és hatalmas (keressetek rá)….itt jegyezném meg, hogy egyelőre nincsen fényképezőgépem, de majd szerzek egyet és akkor lesznek képek is, addig érjétek be a szöveggel…meg mindenképpen szeretnék kókusztejet inni, közvetlenül a kókuszból szívószállal, ezzel eddig még nem találkoztam.

Végre kiszúrtam a célomat, csak az út túloldalán, ami elég nagy gondot jelent itt. 3 sáv egyik irányba, folyó, 3 a másikba, 0 zebra, vagy közeledési lámpa. A forgalom szűnni nem akaró, autó, motor, robogó, tuk-tuk illetve ezeknek a végtelen számú kombinációja. A másik probléma, hogy abban a pillanatban, ahogy kiállok az út szélére, hirtelen az összes taxis késztetést érez rá, hogy engem fölvegyen, tehát hadonászhatok, mint a barom, hogy köszönöm, de én csak szeretnék átjutni. Szóval 10 perc várakozás és hadonászás után sikerült átvágnom a folyóig, ahol társultam egy rutinosabbnak tűnő kolléga mellé és az ő nyomában keltem át. Kütyü-bódéban kisebb mutogatás után megértették, hogy mire vágyok és megszereztem a mütyürt, végre.

Hasonlóan kalandosan sikerült visszajutnom a szállodába, följöttem, kipróbáltam, működött. Közben szóltak a portán, hogy valaki keresett a cégemtől, de mivel nem tudták megmondani, hogy ki az, így úgy gondoltam elmegyek enni inkább.

Találtam egy szimpatikus thai étkezdét. Voltak nem csípős meg csípős ételek. Az utóbbiak 4 kategóriába sorolva, úgymint: enyhén fűszeres, csípős, fűszerkedvelőknek, illetve a „mi szóltunk”. Emellett lehetett kérni az összes ételt thai stílusban, ha bírja a gyomrunk. Lévén első estém, ezért gondoltam egy csípős curry az megfelelő lesz nekem. Kaptam egy pikáns csirke-curryt rizzsel, ami nagyon finom volt és fizettem érte 90 baht-ot (1baht=6Ft), ami elég olcsó, pláne ha figyelembe vesszük, hogy a hotel mellett, a turistaövezetben van a hely.

Kis csámborgás után visszajöttem a hotelba, mert elég fáradt voltam. Szólt a portás, hogy még mindig itt van az ember, aki keresett, és kint vár az étterem teraszán. Kiderült, hogy a főnököm az, illetve 3 másik ember, 1 holland vendég, 1 másik holland, aki új munkatárs, illetve egy thai kutató. Miután kölcsönösen megörültünk egymásnak illetve megbeszéltük, hogy akkor vasárnap nem kell találkoznunk, az újdonsült holland munkatárs kivételével a többiek elmentek, mi meg leültünk sörözgetni. Kiderült, hogy márciusban fog kezdeni és a kelet-európai illetve afrikai piacokat fogja kiépíteni, illetve koordinálni. Kellemesen elbeszélgettünk, főleg miután világossá vált, hogy ő is oda járt suliba, Hollandiába, ahova én "Dronten forever :)". Megbeszéltük, hogy másnap reggelinél találkozunk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MIckMick 2010.02.25. 15:19:50

durián illata:
"aki szereti a duriánt, az fantasztikusnak találja, aki viszont nem, az a sajt, a terpentin és a záptojás keverékének tartja." :D